torsdag den 25. august 2011

Hvorfor denne blog?

Så dette er mit allerførste indlæg, i det mindste på denne blog:) Jeg har haft en Facebook i 4 år, en Twitter for næsten to år, men nu tager jeg skridtet videre og laver denne blog. Så hvorfor er det, hvad er mit formål med at starte denne blog og skrive hvad jeg gør? Inspiration. Vejledning. Sjov. Læring. Latter. OPBYGNING. Det er blot nogle af de ord, der beskriver mine grunde til at starte denne blog.

Jeg er på ingen måde klogere, bedre eller mere kvalificeret i livet end nogen af ​​jer, men hvad jeg ved, er, at skrive og forsøge at være en inspiration for andre, hjælper dig med at vokse og lære. Jeg ønsker at være en inspiration, eller i det mindste forsøge, fordi jeg ikke er perfekt, ej heller vil jeg blive eller ønsker at være perfekt. Ordet perfekt er forkert i min verden, det skaber had, misundelse, depression, tristhed og ydmygelse, nej så hellere være unik:) Så ved at starte denne blog kan jeg udfordre mig selv, prøve at sætte ord på det jeg går og tænker på, og på den måde lære en masse selv. Samtidig kan jeg kun håbe at der er nogen af jer derude der kan finde inspiration i det jeg skriver, eller måske give mig nogle råd med på vejen. Alle kommentarer er velkomne, selv de negative, for vi har alle ret til vores meninger. Vi vil måske ikke være enige, men det er et åbent land, så alle er velkommen her.

Måske er der nogle af jer vil læse denne blog, fordi du har brug for noget i dit liv, der er en del der mangler, eller du går igennem ting og kan ikke finde vej. Jeg ønsker at hjælpe med den vejledning jeg kan! Hvis ikke med viden som jeg har, så med viden jeg kan få. Eller måske noget jeg skriver vil være det lys for enden af ​​tunnelen du har søgt efter. Jeg håber mine erfaringer eller tanker er nyttige, at de kan bruges, for de er lige så meget til dig som de er for mig.

Jeg ønsker ikke bare at skrive om mit liv og tanker, men jeg vil også gerne have det sjovt! Sjov/humor er den vigtigste ingrediens i livet, det gør det hele så meget lettere, og derfor ønsker jeg en masse af det:) Bøger, film, spil, vittigheder, pinlige øjeblikke, alle ting der gør mit liv sjovt (måske vil de pinlige ting ikke være sjove lige med det samme, men efter et stykke tid), og jeg vil dele mine oplevelser og tanker på dette område også.

Vi har alle en hverdag, fyldt med vores egne problemer og bjerge der skal klatres. Så mit bjerg ligner måske en bakke i andres øjne, og omvendt, det vigtigste er forståelse og medfølelse, vi er alle forskellige. Nogen gange skal vi over den samme bakke eller det samme bjerg flere gange, livet er nemlig en stor læringsproces. Ikke at alle livets udfordringer er lige så sjovt, det er hårdt, meget hårdt til tider. Men hvis vi lader dem være en lærerig lektie, får vi så meget mere ud af livet. Så har jeg været igennem dem alle? NEJ, men jeg har været igennem nogle, og venner der har været igennem andre. Så forhåbentlig kan mine erfaringer være med til at inspirere dig, eller måske kan mit syn på et problem give dig noget nyt at tænke over (og omvendt kan jeg lære af jeres kommentarer).

Hvis der er én ting, jeg kan lide mere end noget andet, så er det latter! Jeg griner så ofte jeg kan, det er den mest lindrende ting i verden, alle dine bekymringer virker så små og din verden mindre mørk. Bare spørg folk der kender mig, jeg griner MEGET, håber ikke det er for meget;) Så jeg vil have folk til at grine, bruge latter som medicin, se skønheden og det sjove i livet og at smile så meget som du kan. Bare et smil til dig selv i spejlet gør at du føler dig i bedre humør. Et smil er smitsomt, så smil til verden og den vil smile igen:) At være positiv giver dig så meget, selvom det kan være svært, at se tingene fra et positivt aspekt ALTID, hjælper det dig med at fokusere bedre og løse problemet ved hånden på den bedste mulige måde. Man kan ikke altid grine, man vil også græde, og det er slet ikke fordi der ikke skal være plads til at være trist. men prøv at grin og smil hver dag, du vil mærke hvor meget forskel det kan gøre. Som en person så brillant skrev: LIVE, LOVE, LAUGH:)

Så hvad jeg vil? Jeg ønsker at gøre dette til et sted hvor jeg kan dele alt hvad jeg har på mit sind. At skrive om det, og dele det, vil få mig til at fokusere anderledes på tingene end hvis jeg bare holder det inde i mit hoved. At skrive ting ned giver mig mulighed for at få tænkt ting igennem på en helt ny måde. I kan måske finde nogle af mine tanker hjælpsomme, men jeres kommentarer kan meget vel være den bedste ”kritik” jeg kan få. Kritikken kan være hård, men jeg håber at få noget positivt ud af det. Eller måske bare udveksle ideer og tanker. Samtidig kan jeres kommentarer måske se ting i det jeg skriver som jeg slet ikke selv opfanger. Så man kan jo kalde det en ”win-win situation” ;) Sammen vil vi kunne OPBYGGE et sted hvor folk kan finde fred, venner og hjælp, noget der gør at de ønsker at gå gennem deres liv, selv om det virker som om alt er mørkt. Vær en ledestjerne, en ven. Måske du kan dele din lidenskab om bøger, film, opskrifter m.m., eller dele jokes, lære af hinanden, grine, græde og smile. Jeg tror, ​​at gennem medfølelse, kærlighed og positiv holdning kan man leve et lykkeligt liv. Og derfor vil jeg forsøge at gøre denne blog den slags sted, mere eller mindre. Jeg leverer ideer, du kan give mig ideer, og sammen kan vi gøre dette til en fantastisk oplevelse:)

Så det var mit "kloge-Åge" start indlæg;), men jeg mener hvert ord, jeg skriver, og lægger alle mine positive tanker i dette projekt, fordi jeg tror det er sandt, og at alle jer derude kan have at fantastik liv der bare ligger og venter på dig:)

Nok alvor for nu, lad os have det sjovt. Enjoy:)

Xx
Christina

Ingen kommentarer:

Send en kommentar