fredag den 26. august 2011

#DagensCitat - Invictus


Out of the night that covers me
Black as the Pit from pole to pole
I thank whatever gods may be
For my unconquerable soul.

In the fell clutch of circumstance
I have not winced nor cried aloud
Under the bludgeonings of chance
My head is bloody, but unbowed.

Beyond this place of wrath and tears
Looms but the Horror of the shade
And yet the menace of the years
Finds, and shall find, me unafraid.

It matters not how strait the gate
How charged with punishments the scroll
I am the master of my fate
I am the captain of my soul.

-William Ernest Henley

Dette er, hvis ikke min favorit, så et af ​​de mest inspirerende digte jeg kender! Jeg ved det også er Nelson Mandelas favorit digt:) Jeg synes det utrolig inspirerende. Vi har alle et valg om hvordan vi vælger at reagere på hvad der bliver smidt vores vej, og vi kan også vælge hvordan vi vil agere over for dem, der behandler os forkert. VI ER KAPTAJNERNE AF VORES SJÆLE!

Det er ikke altid let at vælge den rigtige retning eller holdning, men hey, vi er kun mennesker, det er skønheden i livet. Lær af dine fejl, giv dig selv en flere chancer. Det er altid sværere at gøre det rette end det forkerte, så det bliver en kamp, men det føles sgu godt, når du står på toppen af bjerget;)

1 kommentar:

  1. "Beyond this place of wrath and tears
    Looms but the Horror of the shade
    And yet the menace of the years
    Finds, and shall find, me unafraid."

    Jeg synes at dette er det stærkeste vers...
    Chr.Lausen

    SvarSlet